Emeljünk ki párat a teljesség igénye nélkül:
- Fontos tulajdonság, hogy a potenciális vevőre irányuljon összpontosított figyelmünk, melyet a jó hallgatási képességünkkel érhetünk el.
- Azt kell érezniük a vásárlónknak, hogy értéket teremtettünk számukra.
- A pozitív megjelenésünk adhatja a biztos zálogát a hitelességünknek.
- Érdemes szem előtt tartanunk, hogy az első benyomás után nincs második esélyünk, így felkészültek és kifinomultak legyünk a leendő vásárlóinkkal.
Számszerűsítsünk a személyes értékesítés esetében:
- 55 % – megjelenés, kinézet, öltözet
- 38 % – non verbális kommunikáció (pl.: megnyilvánulások, lelkesedés, kézfogás, szemkontaktus, határozottság, arcjáték)
- 7 % – amit mondunk
A fentebbi adatok jól tükrözik, hogy az értékesítési folyamat során csupán milyen kismértékben befolyásolja annak sikerét az általunk elmondottak.
Online értékesítés esetén rövid, viszont nagyon tömör gondolatok közlésére kell törekednünk, hiszen, ha nem vagyunk lényegre törőek, unalmassá válunk a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal és nem lesz sikeres az értékesítési folyamatunk.