A költségekről részletesen I.

Azt biztosan tudhatjuk, hogy vállalkozóként lesznek költségeink. A költségeink pedig nem mások, mint az az összeg, amit arra kell szánnunk, hogy a célközönségünk számára értéket hozzunk létre. 

A felmerült költségeinket csoportosíthatjuk: azok a költségek, amelyek akkor is állandó rendszerességgel (általában havonta) felmerülnek, ha nem történik termelés vagy értékesítés a FIX KÖLTSÉGEK. Ilyen fix költségek közé tartoznak például a működési költségek is. Néhány példa:

  • bérleti díj – nem számít, hogy mennyi az adott hónapban az értékesített termékünk vagy szolgáltatásunk a bérleti díj, amit ki kell fizetnünk ugyanannyi marad 
  • ingatlanok rezsije (ez jellemzően csak igen nagy mértékű termelésnövekedés esetén fog jelentősen változni)
  • rövid távon ide sorolható a munkabér is, hisz, ha szeretnénk foglalkoztatni alkalmazottat, úgy annak bére alap esetben nem függ a vállalkozásunk árbevételétől
  • egyes szerződés szerinti szolgáltatások, melyeket előre meghatározott díj szerint rendszeresen igénybe vesz vállalkozásunk a működése során (pl.: telefon, internet) 
  • igénybevett hiteleink törlesztőrészletei, beleértve azok kamatfizetési kötelezettségeit is