A piackutatás alapvető kérdései I.

Kik a célközönségünk, azaz a vásárlóink? 

Olyan célcsoportot kell meghatározni, akik igénylik az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást és rendelkezésükre áll a szükséges anyagi keret annak megvásárlásához. 

Fontos, hogy pontosan behatároljuk és megismerjük őket, azaz felmérjük szociális és társadalmi jellemzőiket. Ebben a következő kérdések megválaszolása segíthet:

  • Mit preferálnak egy termék vagy szolgáltatás esetében: ár, minőség vagy jó marketing/kiépített márka? 
  • Van olyan termék vagy szolgáltatás, ami hiányt jelent számukra (és mi ki tudjuk elégíteni az igényüket)? 
  • Nyitottak a változásra vagy kitartóak és hűségesek akkor is, ha lenne jobb kínálat számukra? 

Hasznos tipp
Nem tudunk mindenki számára tökéleteset ajánlani, ezért nem szabad abba a hibába esnünk, hogy azt hisszük minél több embert célzunk meg annál jobb. Jól határoljuk be az általunk elérni kívánt célközönséget, szem előtt tartva, hogy meg tudjuk-e őket szólítani, rendelkezünk-e a megfelelő kommunikációs csatornákkal!