A piackutatás alapvető kérdései II.

Kikkel versenyzünk? Milyen a konkurencia? 

Fontos felmérnünk, hogy annak a piaci közönségnek, akiket mi szeretnénk elérni kik árusítanak és milyen az ő termékeiknek és szolgáltatásaiknak köre? Ehhez a következő kérdésekre kell választ adnunk:

  • Kik árusítják ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást, amit mi szeretnénk vagy valami hozzá nagyon hasonlót?
  • Van-e valami már létező alternatíva, amivel helyettesíthető az általunk jövőben kínálni kívánt termék vagy szolgáltatás és ezt kik árusítják? 
  • Mik a versenytársak termékeinek a legerősebb vagy leggyengébb tulajdonságai? 

Hasznos tipp:
Ha megtaláltuk a lehetséges versenytársak körét és pontosan beazonosítottuk őket, akkor érdemes konkrét kutatómunkát végezni róluk (de a legjelentősebbekről mindenképp). Célszerű megtudni, hogy mit állítanak ők magukról és az általuk kínált termékről vagy szolgáltatásról és párhuzamba állítani azzal, hogy mi a vásárló közönség véleménye. Valamint érdemes nyomon követni a konkurencia árazását is, hisz ez segítséget jelenthet számunkra az optimális fogyasztói ár meghatározásában is.