Milyen piaci rés kínálkozik számunkra?
Ennek a kérdésnek a megválaszolása csak akkor lehetséges, ha az előző két kérdésre a válaszokat alapos kutatási tevékenységre alapozva megadtuk. Ezt követően nincs más dolgunk, mintsem összevetni a keresleti és a kínálati oldalt, azaz, hogy mire vágyik a jól behatárolt célcsoportunk szemben azzal, amit a versenytársaink tudnak kínálni számukra. Ezt követően két opció lehetséges:
- Amennyiben a keresleti és a kínálati oldal jól kiegészíti egymást, a célközönség mindent meg tud kapni, számára elérhető áron és megfelelő minőségben, akkor érdemes újra átgondolnunk a vállalkozási ötletünket. Ilyenkor még nincs mit vesztenünk, kockázat nélkül változtathatunk azon vagy kereshetünk más számunkra megfelelőbb piacot az értékesítésre.
- Ha találunk olyan célközönséget, amelynek az igényei nincsenek kellőképp, számára megfelelő módon kielégítve vagy olyan versenytársakat, akihez viszonyítva a mi termékünk vagy szolgáltatásunk jobb, olcsóbb vagy jobban kielégítené a vevői igényeket, úgy a vállalkozás indításának következő lépéséhez érkeztünk.