A piackutatás alapvető kérdései III.

Milyen piaci rés kínálkozik számunkra?

Ennek a kérdésnek a megválaszolása csak akkor lehetséges, ha az előző két kérdésre a válaszokat alapos kutatási tevékenységre alapozva megadtuk. Ezt követően nincs más dolgunk, mintsem összevetni a keresleti és a kínálati oldalt, azaz, hogy mire vágyik a jól behatárolt célcsoportunk szemben azzal, amit a versenytársaink tudnak kínálni számukra. Ezt követően két opció lehetséges: 

  1. Amennyiben a keresleti és a kínálati oldal jól kiegészíti egymást, a célközönség mindent meg tud kapni, számára elérhető áron és megfelelő minőségben, akkor érdemes újra átgondolnunk a vállalkozási ötletünket. Ilyenkor még nincs mit vesztenünk, kockázat nélkül változtathatunk azon vagy kereshetünk más számunkra megfelelőbb piacot az értékesítésre.
  2. Ha találunk olyan célközönséget, amelynek az igényei nincsenek kellőképp, számára megfelelő módon kielégítve vagy olyan versenytársakat, akihez viszonyítva a mi termékünk vagy szolgáltatásunk jobb, olcsóbb vagy jobban kielégítené a vevői igényeket, úgy a vállalkozás indításának következő lépéséhez érkeztünk.