A vállalkozási ötlet

A vállalkozási ötleteket két nagy csoportba sorolhatjuk be:

1. Teljesen új/ egyedi termék vagy szolgáltatás

  • előnyei: a piaci rés (piaci rés: olyan termékek vagy szolgáltatások köre, melyeket adott pillanatban nem lehet fellelni, de van rájuk igény) megtalálásával ötletgazdaként monopol helyzetbe kerülünk a piacon (monopol helyzetnek nevezzük, ha a termék vagy szolgáltatás egyedüli értékesítői vagyunk, azaz adott pillanatban nincs versenytársunk)
  • hátrányai: hatalmas munkával jár, hogy az új terméket vagy szolgáltatást megismertessük a közönséggel és általában rövid időn belül megjelennek a versenytársak is a piacon

2. Olyan termék vagy szolgáltatás, aminek már van piaca, de valamiben mások szeretnénk lenni (pl. jobb minőség, eltérő ár, más vagy kiemelt célközönség számára kívánjuk értékesíteni és ehhez igazítjuk azt)

  • előnyei: könnyebb vele bekerülnünk a piacra, nem igényel bevezetést, hisz már ismert a vevők körében
  • hátrányai: meg kell találni azt a megoldást, amivel eltérhetünk a versenytársaktól