Business Model Canvas I.

Üzleti tervet készíteni egy oldalban nem könnyű, fegyelem, logikus gondolkodás és a jól meghatározott struktúra követése szükséges hozzá. A modell kitöltésének helyes sorrendje az alapja a jó munkánknak. 

Ajánlattól az elérésig 

  1. Értékajánlat: Mit akarunk eladni és mitől válhat egyedivé, pótolhatatlanná a vevőink számára. Ez különböztet meg minket a versenytársaktól.
  2. Célpiac: A piackutatás során már meghatároztuk a célközönségünket. Most ezen információkat összegezzük és hasonló tulajdonságokkal rendelkező csoportokat alkotunk belőlük, ahol kifejthetjük mivel tehetünk eleget igényeiknek. Meghatározhatjuk kik a legfontosabb vevőink.
  3. Elosztási csatornák: Értékesítési csatornákkal kapcsoljuk össze az első és második lépést. Itt határozzuk meg, hogy hogyan juttatjuk el a termékünket vagy szolgáltatásunkat a célközönséghez, meghatározzuk, hogy melyik lehet a legköltséghatékonyabb és egyben legjobban működő kommunikációs felület, ahol vállalkozásunk találkozhat a vevőivel.
  4. Vevőkapcsolatok: Hogyan képzeljük el a kapcsolatunkat a vevőkkel? Célunk, hogy újra és újra értékesítsünk nekik, azaz hosszútávú kapcsolatot építsünk ki velük.