Business Model Canvas II. – Kreatívitástól az analitikáig

  1. Bevételi csatornák: Ez az egy oldalas üzleti tervünk legfontosabb része. Már többször hangsúlyoztuk, hogy mint minden gazdasági tevékenységnek, úgy egy vállalkozás indításának is a bevételszerzés a fő célja. Itt erre vonatkozó terveinket kell tömören, egyértelműen összefoglalni. Hogyan jutunk bevételhez? Terméket értékesítünk? Szolgáltatást nyújtunk? Kölcsönzést teszünk lehetővé? Bérbe adunk? Használati díjat számolunk fel?
  2. Kulcstevékenységek: Mit? Kiknek? Hogyan? Ezeket a kérdéseket már megválaszoltuk, így nem kell, hogy nehézséget okozzon annak megfogalmazása, hogy melyek azok a mindennapi fő tevékenységek, melyeket el kell végeznünk a siker érdekében.
  3. Kulcs erőforrások: Milyen erőforrásokat szükséges igénybe venni a kulcstevékenységek elvégzéséhez? Szabadon gondolkodhatunk költség vagy idő, esetleg szakértelem igényében.
  4. Kulcspartnerek: sok esetben nem áll minden rendelkezésünkre, így el kell fogadnunk, hogy szükségünk van a sikeres működéshez partnerekre.  Őket kell felsorolni, azokat akiktől erőforrásokat szerzünk be vagy akikkel tevékenységeket végeztetünk majd el.