Kifogáskezelés 7 lépése

  1. Hallgassuk végig az ellenvetést! Hallgatás során fogadjuk be az elhangzottakat. Ne a mindent megdöntő érven gondolkodjunk, amíg a másik beszél, hanem figyeljünk arra, amit hallunk.
  1. Jelezzük, hogy valóban megértettük, amit elmondott a másik fél. Ellenőrizzük, hogy valóban jól értettük-e a másik által elmondottakat. Számára ez megerősítést fog jelenteni, hogy figyelünk rá és tényleg róla szól ez a beszélgetés.
  1. Ha szükséges, ismételjük meg a kifogást, hogy ellenőrizzük, pontosan és jól értettük-e meg.
  1. Kérdezzük meg, hogy ezen kívül más is akadályozza-e? A túl sok kifogás azt jelzi, hogy valóban van egy központi probléma. Ennek a megtalálása, feloldása a valódi feladat. Próbáljuk a másik fejével gondolkodni és megtalálni az összefüggést. 
  1. Kérdezzünk! Ne próbáljunk meg bevetni a tökéletes megoldásokat. Legyünk türelmesek, érdeklődjünk és hallgassuk meg figyelmesen.
  1. Amikor elég adatunk van csak akkor válaszoljuk meg a problémát. Fontos, hogy nem meggyőznünk kell a másikat, csak lehetőségeket felkínálni. “Az emberek sokszor nem a legjobb megoldást akarják, hanem a számukra leginkább befogadhatót.”
  1. Ellenőrizzük, hogy sikerült-e megválaszolnunk a kérdést. Kérdezzünk vissza a másik fél valóban jól értette-e az általunk elmondottakat.