Lefektettük az alapokat, kezdhetjük a sütést?

NEM! Mint azt már tudjuk önmagunk és ötletünk meghatározása után jön az információgyűjtés! Na, de miről? 

Célközönség: Majdnem mindenki, aki az édességet szereti. Olyan 20. életévüket betöltött zömmel nők, akik közép vagy felső átlagkeresettel rendelkeznek, így bízunk abban, hogy meg tudják téríteni az egyedi torták, sütemények árát és társadalmi elhelyezkedésük révén igényt tartanak az egyediségre és minőségre. 

Versenytárselemzés: A kézműves, jó minőségű, egyedi termékek igen népszerűek manapság, ez a cukrásziparban sincs másképp. Országszerte számos hasonló tevékenységgel üzemelő vállalkozás működik és nyit. Amit mi megteszünk, hogy a területileg (adott esetben ez a mi földrajzi régiónkat jelenti) hozzánk közel esőket megvizsgáljuk, ez 6 vállalkozást jelent, valamint további 19-20 már sikeres vállalkozás esetében követjük az ő tevékenységüket rendszeresen (Facebook, Instagram, Weboldal, stb…). 

Milyen kérdéseket válaszoltunk meg adott esetben az információgyűjtés során? 

  • Melyek a versenytársak erősségei? kialakult vevőkör, szép, igényes torták, extrém díszítési technikák, saját vendéglátóegység, házhoz szállítás, életallergiás porfóliók
  • Melyek a versenytársak gyengeségei? fiatal vállalkozás, nem annyira ismert, rossz marketingstratégia, kicsi kapacitás, túl kicsi kínálat
  • Mik azok a tulajdonságok, amiktől a versenytársak termékei egyediek? szép, igényes torták, letisztult ízvilág 
  • Milyen fogyasztói árakat határoztak meg a versenytársak? házhoz szállítás: településen belül ingyenes, 600,- Ft/ tortaszelet darabja, 7000,- Ft/12 szeletes torta, + költsége van az egyedi díszítésnek