Mi is valójában az értékesítés?

Akkor gondolkodunk jól, ha az “értékesítés” szó hallatán nem a manipuláció jut eszünkbe. Jó értékesítőként arra kell törekednünk, hogy sarkalljuk vásárlóinkban az igényt valami olyan iránt, amit amúgy is szándékukban állt volna megvásárolni. Hogy ezt hogyan tehetjük? Hogyan ébreszthetjük fel bennünk a még szunnyadó szükségletet vagy hogyan erősíthetjük meg azt?  Segítsük őket abban, hogy ráébredjenek a mi termékünk vagy szolgáltatásunk érdemes a megvásárlásra, szükséges és hasznos lehet számukra.

FONTOS, hogy ne azért tegyünk mindezt, hogy “eladjunk” hanem azért, hogy:

  1. hatáskeltéssel kicsit befolyásoljunk
  2. tudatosítva informáljunk
  3. igényeket szemléltessük
  4. nem utolsó sorban megteremtsük a megfelelő környezetet, amely könnyebbé teszi a döntéshozatalt