Ne higgyük!

A legfontosabb, hogy tudjuk az általunk értékesíteni kívánt termék vagy szolgáltatás árazása nem ott kezdődik, hogy a “hasunkra ütünk” vagy azonnal számolni kezdünk. Van pár információ, amit ismernünk kell hozzá: 

  • Célközönségünk és az ő legfontosabb tulajdonságaik. Mi képvisel számukra értéket és azért maximum mennyit hajlandóak vagy képesek fizetni (piackutatás)?
  • Versenytársaink pontos ismerete, valamint annak, hogy miben vagyunk mások, jobbak náluk, amiért a célközönség minket választhat (piackutatás + stratégiai tervezés)?
  • Ismernünk kell azokat a felmerülő költségeinket, amelyek megtérülését elvárjuk (fix- és változó költségek).

Fogalmak, amiket már ismerünk: 

  • nettó / bruttó: Nagyon fontos tudnunk, hogy akár költség, akár bevétel tervezéséről legyen szó mindig nettó összegekben ajánlatos gondolkodnunk, számolnunk.  
  • árbevétel
  • költség
  • profit/nyereség