Stratégiaalkotás

Ha jól végeztük a piackutatásunkat, akkor nagy mennyiségű és a későbbiek során is jól használható információra tettünk szert környezetünkből. Megismertük a vásárlóközönséget, versenytársainkat és az adott termék vagy szolgáltatás piaci sajátosságait. Ezek az információk most is a segítségünkre lesznek, hisz a következő lépés, hogy strukturáljuk ezeket az információkat és kiszűrjük melyek azok, melyek a vállalkozásunk indítása szempontjából relevánsak.

Ez a folyamat a stratégiaalkotás.


A vállalati stratégia megalkotása annak jelenlegi helyzetéből indul ki, de célja, hogy olyan hosszú távú terveket alapozzon meg, melyekkel eljuthatunk egyéni célunkhoz, azaz a vállalkozásunk sikeréhez. 

Milyen eredményeket érhetünk el a stratégiaalkotással? 

  • jobb, minőségi terméket vagy szolgáltatást hozhatunk létre
  • pontosan kielemezhetjük a vállalkozási ötletünk jelenlegi helyzetét a piacon
  • felkészülhetünk a jövőbeli változásokra, segíthet előrevetíteni saját fejlődési terveinket 
  • pontosíthatjuk vele a kitűzött céljainkat, azok elérési határidejét és módját
  • segít kialakítani egy vállalati kultúrát