Ügyfelek támogatása

A mai rohanó világunkban, mint embereknek (adott esetben potenciális vásárlóknak) az a legnagyobb érték, ha meghallgatjuk őket és nem pedig le akarjuk nyomni a torkunkon az általunk forgalmazott terméket vagy szolgáltatást. Gondoljunk csak bele! Ha például a saját életünket vesszük alapul: igen kevés időnk marad önmagunkra, éppen ezért ki vagyunk éhezve a figyelemre és a kényeztetésre.

Így nincs más dolgunk mint meghallgatni és támogatni az ügyfeleinket, hogy azt tegyék

  • amit ők szeretnének megtenni
  • ami az érdekeiket szolgálhatják
  • ami megoldhatja a problémáikat
  • ami megkönnyítheti az életüket
  • és ami mindezek által a mi üzleti eredményeinket is javíthatja

Tehát az asszertív kommunikáció a nyerő-nyerő kapcsolatok titka!
De mit is jelent ez a kifejezés? Az asszertív kommunikáció során úgy kommunikálunk egymással, hogy magabiztosan és nyíltan vállaljuk érzéseinket, tudatában saját igényeinknek és szükségleteinknek, amiket őszintén felvállalunk. Mindezt pedig úgy, hogy meghallgassunk másokat, arra törekedve, hogy meg is értsük az ő igényeiket és szükségleteiket.