Egyéni vállalkozóként a vállalkozásunkkal kapcsolatos ügyeink többségét elektronikus úton, a Webes Ügysegéd alkalmazásban elintézhetjük. A Webes Ügysegéd a Központi Azonosítási Ügynök vagy ahogy mindannyian hallhattuk már a „KAÜ” szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, melyek az E-személyi okmány és a telefonos azonosítási szolgáltatás mellett az Ügyfélkapu regisztráció az egyik lehetséges módja.
Az Ügyfélkapu-regisztráció igénylése cseppet sem bonyolult, igényelhetjük bármely okmányiroda- és kormányablak ügyfélszolgálatán, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, sőt még egyes postahivatalokban is. A regisztrációt követően pedig lehetőségünk nyílik egyéni vállalkozói ügyeinket online intézni, így többek között például tevékenységünk megkezdésének bejelentését, adatváltozásaink bejelentését, tevékenységünk szüneteltetésének, majd újra folytatásának bejelentését vagy az esetleges megszűnést is.
Társas vállalkozóként az Ügyfélkapu megléte után, 2018. január 1-től meg kell tennünk regisztrációnkat a Cégkapu nyilvántartásba is, így az ügyvezető (vezető tisztségviselő) személyéhez hozzárendeli a rendszer a céget. Ez többek között azért fontos, mert az éves beszámolási kötelezettségnek például csak a Cégkapun keresztül tud eleget tenni a cég képviselője.