Új gazdasági környezet

Stratégiánk megalkotás során és azt követően is folyamatosan figyelemmel kell lennünk gazdasági környezetünkre. Folyamatosan és minden szempontból hatalmas változások mennek végbe körülöttünk, legyenek azok gazdasági, de akár társadalmi vagy szociális jellegűek. Ezek pedig akarva-akaratlan is befolyásolják jövőképünket, melyhez igazítanunk kell a már meglévő stratégiánkat is. 

Az alábbi lehetőségek vizsgálatát mindenképpen folyamatosan újra kell gondolnunk:

  • Az ötletünk vagy termékünk beilleszthető-e ebben az újonnan kialakuló helyzetekbe?
  • Felkészültek vagyunk-e egy pandémiás esetben például, ha huzamosabb ideig kell otthon maradnunk újra?
  • Megfelelően képzett segítséget mikor tudunk könnyebben találni?
  • Hosszabb távon mennyire lesz képzett munkaerőnk?
  • Ha kockázati tényezőket kell felállítani, hogyan tudunk velük kalkulálni?
  • Az emberek komfortzónája és igényei változhatnak? 

Akármilyen helyzetekkel is kell vállalkozóként a jövőben szembe néznünk, elengedheted és szerves részét kell, hogy képezze stratégiánknak a pontos kockázatelemzés minden szegmensben, ezt ne felejtsük el!