Elég csak egy ötlet?
Folytatva a gondolatmenetet elérkezünk a legfontosabb kérdésekhez:
- Mi a vállalkozási ötletünk?
- Elég a sikerhez, ha van egy ötletünk, amit mi magunk jónak gondolunk?
A vállalkozási ötlet nem más, mint egy megoldás valaki vagy valakik problémájára, azaz kielégíti a közönség vagy annak egy csoportjának szükségletét.
Tegyük fel, hogy megfogalmazódott bennünk AZ ÖTLET. Ezt követően két irányba indulhatunk tovább:
- Bízva ötletünk sikerében belevágunk annak megvalósításába – ez roppant kockázatos, hisz sok esetben elfogultak lehetünk a saját ötletünkkel szemben, melynek megalkotását nyilván saját szükségleteink befolyásolják, de alapos információk hiányában nem lehetünk biztosak abban, hogy ezek a közönség szükségletei is
- Elfogadjuk, hogy ötletünk sikerének kulcsa a közönség minél jobb megismerése – egyszerű piackutatási módszerek segíthetnek a kezdeti ötlet közönségre való formálásában, ezzel csökkentve a kockázatot
