Elég csak egy ötlet?

Folytatva a gondolatmenetet elérkezünk a legfontosabb kérdésekhez:

  • Mi a vállalkozási ötletünk?
  • Elég a sikerhez, ha van egy ötletünk, amit mi magunk jónak gondolunk?

A vállalkozási ötlet nem más, mint egy megoldás valaki vagy valakik problémájára, azaz kielégíti a közönség vagy annak egy csoportjának szükségletét.

Tegyük fel, hogy megfogalmazódott bennünk AZ ÖTLET. Ezt követően két irányba indulhatunk tovább:

  1. Bízva ötletünk sikerében belevágunk annak megvalósításába – ez roppant kockázatos, hisz sok esetben elfogultak lehetünk a saját ötletünkkel szemben, melynek megalkotását nyilván saját szükségleteink befolyásolják, de alapos információk hiányában nem lehetünk biztosak abban, hogy ezek a közönség szükségletei is
  2. Elfogadjuk, hogy ötletünk sikerének kulcsa a közönség minél jobb megismerése – egyszerű piackutatási módszerek segíthetnek a kezdeti ötlet közönségre való formálásában, ezzel csökkentve a kockázatot