Készítsük magunk!

Az induló vállalkozások sok esetben nem engedhetik meg maguknak, hogy elemző és fejlesztő cégek drága szolgáltatásait igénybe véve elvégeztessék a stratégiaalkotás lépéseit. Azonban a fentebbi két példán végig haladva mi magunk is elkészíthetjük a saját belső- és külső környezetünk elemzését (SWOT analízis) vagy üzleti tervünket csupán egy oldalban (Business Model Canvas).


Ennek pedig legegyszerűbb módja, ha óriási méretben kinyomtatjuk az elkészítésükhöz segítséget nyújtó sablonokat, körbe üljük és tele írjuk! Nem kell ezt egy lélegzetvételre megtenni, hagyni kell magunknak időt, hogy újra és újra átgondoljuk a bennünk felmerülő kérdéseket. A sikeres stratégia kulcsa a racionális feladatközpontú gondolkodás, valamint mindenek előtt az információszerzés, melynek legjobb módja az önismeret és a piackutatás.