Kifogáskezelés

Kifogások akkor születhetnek, ha az értékesítés során elkövetünk egy vagy több hibát. 

Melyek a jellemző hibák?

  • Nem a vevőink problémáira, igényeire adunk választ. 
  • Bonyolult az előadásmódunk, nyelvezetünk, ezért nem értik a potenciális vevőnk, mit nyújthatunk számukra.
  • Túl hosszú és unalmas bemutatókkal terheljük közönségünket (Ez online értékesítés esetén például általában 3 másodpercet jelent, mielőtt eldönti a vevő, hogy marad vagy tovább kattint-e.)
  • A vevőink megérzik, hogy nem rajtuk akarunk segíteni, csak pénzt akarunk keresni
  • Nem hiteles az értékesítő, képviselő személye. Nem áll összhangban a megjelenésünk, viselkedésünk és az elmondottakkal. 
  • Erőszakosan próbálunk meggyőzni. Kevés időt fektetünk a vevői igények felmérésébe és a személyre szabott megoldásokba. 

A kifogásokra nem a frappáns válaszok jelentik a megoldást, hanem ha megelőzzük őket.