Tárgyalásra ható tényezők I.

Ebben az esetben is a céljaink meghatározása a legfontosabb tényező, hiszen tisztában kell, hogy legyünk azzal miért megyünk mi tárgyalni vagy mi a résztvevők közös célja (hosszú és rövidtávú). 

Amennyiben megegyezésre törekszünk kialakulhat a nyertes-nyertes szituáció. A tárgyalás során nem célszerű ennél lentebb tennünk a mércét és egy esetleges nem hallatán beletörődnünk abba, vagy rákényszerülnünk egy akár félrevezetéssel elért megállapodásra. 

Érdemes szem előtt tartanunk, hogy amennyiben a vevőinkkel „tárgyalva” egy mindkettőnk által elfogadott, közös megállapodás születik, akkor nagy valószínűséggel egy többszöri, visszatérő vásárlóra tehetünk szert. Ennek oka nagyon egyszerű: a nyertes-nyertes szituációnak köszönhetően mind bennünk, mind pedig vevőnkben kellemes érzet alakul ki, melynek hatására legközelebb is nyitottak leszünk a megállapodásra.  

Természetesen számos külső tényező is befolyásolhatja a szituáció végkimenetelét, így például a választott környezet vagy a rendelkezésünkre álló információk.